måndag 18 februari 2019

Västerbottens-regn i december!

Jag var lite låg, när jag skrev förra inlägget. Nu känns det mer energifyllt igen! Solen är riktigt skarp över hustaken. Kvicksilvret sprang så raskt via -4 till +3 grader och förde med sig regn och charleston-halka, var än man försöker trippa fram. Gruset ligger en bit ner i de "skottade" ytorna..
Vinterhamstern vaknade till liv. Bar hem en ny sadel till min ena Specialized, så den är sommar-redo. Samtidigt njöt jag och hunden ljummen korv utanför BT. Vårt lilla nöje, innan golvtork, tvätt och disk.
Ganska oskyldigt ändå, jämfört med konstaterat koppleri i Umeå. Det senare är det flera år sedan jag gav polisen öppna recensions-sidor på!
Vi män i Västerbotten är sämst i Sverige, på att äta frukt och grönt. -Inget samband med kopplerihärvan!

I den ohälsosamma miljön stjäl nu Rikshem garagen från både gamla och svaga hyresgäster. Något som vi unisont protesterade emot, på infomötet den 12/2. Vi vill få ha våra fordon i fred!

På med broddarna, och njut av promenadvädret. Eftermjukas med bastu och starka nypor. Jadå... de är det! ;)
De som följt mig, undrar om det blir någon pipa i år? Japp! Målmedvetet och dryga året senare, väntas det en knubbig Stanwell 95, efter förlaga av Sixten Ivarsson. Hade tur med budgivningen. Efter den, rusade priserna iväg! Min billiga 13 ligger t.ex. på 700kr.
Hoppas bara Posten är varlig.

Lånar WiFi hos Rebuy, medan jag fikar. Där står två Marianne Westman -byttor, som jag inte vill betala för.. 300 & 600:- , istället för mina 29:- för mors bästa sylt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar