söndag 10 februari 2019

Mer vinter!

Då jag inte sponsras med reklamresor och utsläpp, blir bloggen lätt tjatig. Vad mer än väder och bekanta finns det att o prata om? Bekanta har jag få..
Snön fortsätter alltså vräka ner och skottas i olika temperaturer, medan bilar och busstrafik står stilla. Förra helgen kom det en halvmeter! Växlar mellan minus tjugo och dagens noll grader! Samerna är överlyckliga, över att slippa stödutfodra. Efter sju svåra vintrar.

Jag har jagat rätt på gamla låtsasvänner, fyllt på i hundens matförråd, löst korsord och reflekterat över vilken lyx tid ändå är. Sådan har jag gott om, utan drama. Är allmänt känt, vilka som blir kvar till sist? ;) Inte värt att fästa sig allt för mycket, något mer. Tiden går ändå.

Gläds åt TV-utbudet, sedan internet sades upp. Gamla filmer som Mad Max, Mycket väsen för ingenting, och Antman blir som nya igen! I en insnöad verklighet. Där ute konstaterar järnvägsansvariga, att 18/21 tåg-dödade människor vid oskyddad övergång, är självmord. Somalia anses vara världens mest korrupta land. Vår gränsbevakning är obefintlig.. Inte lönt att då bygga säkert!
-Jag köper en ny flaska till Specialized:en och blundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar