onsdag 28 april 2021

Sommardäck och nysnö


 Kalla vindar stoppade mig inte från göra undan däckbytet. Telefonsamtalen till sommargrannen och traktorägare är gjorda! Snart skall stugvärmen på. -Nordanvind eller inte.


Försöker äta på mig förlorade kilon, så att jag orkar ta itu med det nödvändiga. Har ingen annan att ösa över ansvaret på. Nyttjar inne-tiden till att lägga golv i hundkärran, rensa i arkiv och försöka få bort framtida restskatt. Märkligt att försäkring och statliga verk måste ställa till  det så! 30, istället för 34%.. Nå väl, ryggen knådad, restskatten betald och deklarationen var tvungen att sms:as via lånad telefon. Min tycks ha ett systemfel, varför varken skatteverk eller bilprovning kan nås. Underbara digitalisering! En positiv nyhet däremot:

Jula tvingas efter kontantfritt försök, att återinföra kontanter! Det finns tydligen fler som jag. Vilka slutat att handla, efter testets början. Kontantupproret


SAIK har spelat lika mot Rögleå, och nu väntar en avgörande femte match i morgon. Kul att de hänger med.. Fyran klockan 20.00. (Skäms-match!)

Dagen bjöd på välgörande cykeltur, via Biltema, XXL, garage, centrum och hem igen. Köpt el till luftvärmepumpens fjärrdosa.. (Lite som att glömma tändstickor till öppna spisen.) Många bra möten med stadsbekanta, hundar och bygg-flyttande grannar. Min identitet och tillvaro, utan klumpiga påhopp. Ganska skön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar