onsdag 7 juli 2021

Högsommarvärme o bad

 Lagom värmeslöa, dröjde vi oss kvar i Umeå. Bra det, så hann grannen beställa på ny Dollarpipa. Blev en rak biljard i polerat trä. Inga överraskningar i form av Digger.. 

Badplatser blir allt svårare att hitta, i.o.m. att Umeå förtätas. Nydala känns som en förläggning, och på Bettnessand återupprepas det totala parkerings-kaoset. Med fara för liv. Stöcksjön blir ett vettigare alternativ, ifall man inte måste få se havet. Bra ytor och behaglig badtemp.  Åtminstone 28 grader i luften. Trevligt också! Hann med fyra dagar på stranden, och ser ut som en charterturist! Ena vändan gjordes på mtb.


På tisdag bjöds jag med på minigolf. Väldigt länge sedan, som jag provade. Tur att man får 7 slag som max! 🤣

Lagom till 4:e juli, pågår en större IT-attack. Drabbar Konsumbutikerna hårt! Min lokala Konsum håller fortfarande stängt, istället för att använda pålitliga kontanter.. Korkat! Nu fick Ica mina pengar, och jag kunde åka upp till ny stugperiod. Mycket mat medskickad, ur mammas frys! 😋 


Tog tid att komma iväg, då jag tappat bilnycklarna på sidan om, i packningen! Trots mulet väder, höll bilkupe'n 33 grader nere vid handbromsen. Väl framme, bjöds det 28 grader svalka nere i hallen! Sovrum på övervåningen....

Borde ta tag i min trädgård, zon 7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar