torsdag 1 juli 2021

Vaccinerad o ekiperad

 


Svala skyfall vinkade av oss, när jag och hunden åkte hem via Jeanette. Bilen är dock upptankad för nya rundor!

Kom hem i tid för att hinna fynda mig ett par Swedteam Copper fritidsbyxor. Behöver dylika byxor, om man vill få med sig moderna jättetelefoner! Benficka är en nödvändighet, ifall inte skärmen skall knäckas.. Min gamla Motorola saknar 1/3 av tangentbordet, och måste snurras medan jag skriver. Mycket störande.

Slog även till på en ny Samsung A02s, innan Coronan stoppar leveransen av fler sådana också. 02 talar om att det är årets budgetserie. Mjukvara som uppdateras ett tag. Är skrämmande lätt att flytta in i nya smartlurarna, då Google hållit koll på allt man gjort. Hela adressboken införd, från start! Blir att ordna minneskort till fotona, så inte de lagras i det offentliga molnet..


Kalla dagar och en kropp i uppror.  Då har jag tid för första Pfizer-sprutan!  Gick över förväntan bra. In som en dart-pil, och endast öm i armen ett par dygn. Rätt ok, jmf. med riskerna som Covid för med sig? Nu vågar man kanske sticka ut näsan en bit.. sola den utan skynken. 😷

Kollar upp moders restomoddade cykel, efter missundsamhet på stan. Det var inga problem. Den är riktigt trevlig! På onsdagen var det jag som blev uppgnussad. Ryggen var symmetriskt hård i övrehalvan. -Bättre än på länge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar