söndag 22 augusti 2021

Orrspelet i regn

 Kommer vi någonsin att bli färdigvaccinerade mot Covid? Så som egoister far omkring över gränserna, förnyas formerna på smittan ideligen! Fördyrar livet för alla inkomstgrupper, med skiftande inverkan. 

Jag har fått min andra dos från Pfizer, och var sänkt ett par dagar. Frös och hade ont i leder. Inget märkvärdigt! Förstår inte de människor som emotsätter sig rekommenderad vaccination. De borde inte ha rätt till vård, när de sedan insjuknar? De har valt väg, och riskerar omgivningens hälsa.  


Stugtvätten avklarad, torrbollar och cykelpump inköpta. Här utanför spränger man berg, två gånger om dagen. Det är knappt att signalen hörs in, men sedan studsar man till! Går en kraftig stöt via golv och rum. Utöver ljudbangen. Är inte mycket att klaga på. De har skött sig bra, och jobbat snabbt. 


Annars? Fem dagar med regn, men inte alls som klass 1 i Falun eller Gävle! Det går att cykla, dit man vill. Jag blir ett tag i stan, medan ärenden görs undan. Har sällskap av Jeanette (to-sön). Fördriver tid på Avion, Ön, Öst-Teg  och hemma. Lugnt och trivsamt. Hann vara smakråd på Hunkemöller, innan helgen, bla..  Fick mig att tänka på upptåg från gymnasietiden!  Positiva minnen. Inga foton då heller, välartad som jag är.. Återstår att avrunda helgen, med vad som visas på TV? Försök ha det bra, i den otrygga värld vi skapar!

Jag har fått mig ett kusinbarnbarn, utan att behöva göra något alls.. Smidigt.

En stött Stefan fegar ur, innan det riktiga valet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar