lördag 25 september 2021

Mer energi pĂ„ plats 🐩


Börjar kĂ€nna mig rastlös, efter all förkylnings-tid. Letar efter pyssel och börjar unna mig mer smĂ„gott om kvĂ€llarna.  Gamla lek-hojen fĂ„r sig nyfrĂ€scha PRO Lock-on handtag. Jag försöker fĂ„ Rikshem att aktivera min autogiro-anmĂ€lan, igen!! 


PÄ tisdagen ger moder ryggmassage och hundpromenad. Scrabble sÄ klart! Jag hÄller mig lugn efter knÄdningen, tar bara hundturer pÄ onsdagen.

Torsdag var genomregnig, utan elementvÀrme p.g.a. höghusbyggena intill. De sker pÄ vÄr bekostnad. Skönt att Jeanette ville komma förbi, och spela kort! Det Àr mycket som sker, i mÄngas liv nu. Man Àr sÀllan ensam om just det.


Talgbollar och torrbollar, samt spolarvĂ€tska har hamstrats inför surhösten. Unnar oss Frasse-skrov nĂ€r vi Ă€ndĂ„ Ă€r ute och flaxar. Fyra dagar innan restriktionerna officiellt struntas i.. Folk bryr sig inte lĂ€ngre Ă€ndĂ„. De bryr sig inte om handikappade som behöver tillgĂ„ng till butikshissar, heller. JAG FÖRST! Bara Jag fĂ„r ha det bra.. MĂ„tte mobilen dö för er!

Packningen hopas i hallen, inför ny stugomgÄng. Har kommit ihÄg drivremmen till Singer symaskin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar