torsdag 28 oktober 2021

Angeleyes före besiktning?

 Svärtan slukar ljuset från fordonen därute. Jag fick mig ett stenskott, p.g.a den allt mera hänsynslösa körstil som sprider sig. Snäva omkörningar i smutsranden.. blästrar saltblinda vindrutor. Slår sönder lack, så väl som lyktglas. Original kostar dubbelt så mycket, medan bilars begagnatvärde är där det är.. Värre lär det bli, om miljöpartiet får styra vidare? Kina, Australien och USA dubblar kostnadseffektivt kolutsläppen, medan vi kroknar under pålagda skatter. Det skall konsumeras mera, enligt gynnade liberaler!

Därför kunde det duga med kustomiserat från Hova, denna gång. Om bara leverantören fört något alternativ! Jag lägger mina hela bitar i någon bra-att-ha-låda, för framtiden. Så får jag leta rätt på ett helt högerlyse, fram till dess

Att besikta, har också snabbt blivit dubbelt så dyrt. Glöm 300kr. Nu läses det 599kr, och några längre perioder har det då inte blivit. Tvärtom. 

Backade tiden med ett parti "Sänka skepp", under lunchen hos moder. Sedan var det bara att traska vidare hemåt i blötan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar