onsdag 8 december 2021

Kallt elpris och effektiv post

 Med bank-ID ordnat återfår jag tillgången till mig själv, på medlemskort. Märkligt hur körkortet blivit värdelöst. Posten väljer egna fyra siffror, fastän allt annat stämmer? Ytterst ineffektivt!


Hämtade ut första halvan av samma snabbt särade Bikesterbeställning på onsdagen. Två Avid broms-handtag. Visste att jag hade mer att vänta. Expediten kunde dock inte se mig, utan klarade bara av siffror. Efter pågående paketbedrägerier och efter att ha blivit mejlbombad av både Bikester, Klarna och Posten, litade jag inte på de spretiga beskeden. En paketsökning sade dock att paket visst låg där! Fick bli ytterligare en körning på sex mil, bara dagarna efteråt.. Allt för miljön! Kvar låg en jättekartong, för två reade däck-kringlor. -Där hade första paketet gott och väl fått plats! Idioter.


Nåja, stugvattnet är betalt, vi har fått lyssna på körsång och en bunt korsord är lösta! Kvicksilvret har kommit upp från minus tjugofyra grader, till minus sexton. Härligt puder och småjobbig snörök, där vi far fram. Elpriserna är helt vansinnigt höga, och övverraskar nog några elbils-entusiaster? Själv gruvar jag, för vad defrostern på invattnet kan ha ställt till med. Det får lov att gå. Det är mycket som oroar oss gamlingar nu. Yngre hann aldrig vänja sig, vid det vi tyckt var bra..


Efter släppta restriktioner, kommer nu vinterkräksjukan igen. Ingen tvättar sig, håller käft eller avstånd längre. Covid lärde man sig inget av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar