torsdag 30 december 2021

Nästan en dag i Umeå..

 Som jag hade sett fram emot att få fara runt i stan, och kolla in gubbdagisar samt nyttja ordentliga reor! Jag hade pratat om det. Efter flera dygns slött sittande, sena tv-sovningar och långa sovmorgnar. Då har vi enbart träffat ena familjen. -Eller somliga väljer o-vaccinerad Stockholms-smitta,  för vidare spridning dagen efter. Det är ju så länge sedan! Döda de svaga..


Jag hann rensa döda blommor, ta ett avslappnande bad och välkomnas av mina väggrannar för drygt fyra timmars kaffe med hundlek. Visar sig att vi har både  SAAB, slöjd, extremsport, inlandet,  grannbekanta och pipor gemensamt! 

Sedan var det flyttat färdigt  och plötsligt åter dags för Vännäs?! Försöka klämma in ett rinnande fastfruset öga i telefonkön bara.. innan tre minuter gått! Sjukvårdsupplysningen har inga råd, och hos vårdcentralen är man inte önskvärd. Bara att vänta tills läget är akut, ögat utplockat och skickat till forskning. Vi är ju en studentstad!

Idag är det ironiskt nog töväder, med endast en minus. Bra promenad- eller cykelväder. Istället klipper och rakar jag mig  och såpa-badar hunden tvärt. Tvättar undan min lufs-tvätt och badlakan. Knappt att det hinner torka. Mer gubbdagis än så blev det alltså inte.  Blev inget kontantuttag på NU$. Hejdå, sparade 2600 kr! Vad skulle inte det ha haft för värde, för en som bygger sin egen verkstad?  För bortskämde Egon, att snabbt utnyttja. (Eller knip dem innan.) Då hen själv bara vill skratta sig fram. Skit i andras kostnader och hälsa. De är just tjänliga? "Nina Lindwall vet."

Snön faller. I morgon får vi minus tretton grader igen. Ännu mer innetid. 🤮

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar