tisdag 15 november 2022

8mdr på 10års farsdag


Cyklade runt i snöglopp i torsdags. Hunden samlade på sig en hel del på undersidan! Så gick det med den golvtorkningen.. Frossar i mig både pizza och bacon, lite försenat under dagen. Toppar med morots-muffins.

Det intaget hjälpte inte, från att känna mig låg inför fredagens blöta barmark. Hunden lossar, som en hårkanon! Luktar dammsugare. Jag känner inte ens för att hamstra cykeldelar till 60% rabatt!

Lördagen är rejält blåsig. Tur jag har bra grannar att surra med, och en närbutik som kvällsrear fikabröd. Många tv-inslag uppmärksammar nu par, som inte skaffat/ fått barn. Hur man blir kritiserad och missgynnad i systemet.


På söndag firar jag min 10-åriga farsdag, då det var dagen som jag bar hem min valp. Moder kommer förbi på fika, och har med sig öra åt Joffi. Vidlyftigare blir det inte. Huvudpersonen är ändå på golvet!

Måndagen är grå och glaserad av is. Rebeckas dubbelt så dyra ny-garage, gör som de rivna nyrenoverade  garagen och originalrucklen: porten vägrar låta sig öppnas! Byggnaden rör sig, men bilen står still. Skyddad från det underkylda regnet.


Lika framgångsrikt byttes mitt gamla Whirlpool-skåp ut mot två F-klassade, redan fulla småbyttor! Tro inte att du skall få in mat i dem.. Där skall ett löjligt frysfack och  kompressorer vara. Bara att ställa tillbaka det gamla skåpet, avfrostat igen..


Besviken och splittrad efter skåpstrulet, glömde jag cykellåset idag. Blev därför att låna WiFi utifrån, hos Rebuy. Övrig Ersboda-shopping får vackert vänta. Vaktmästaren kom och mätte på nytt, för ett högre kyl/frys. Det kommer att gå, bara man "höjer" botten-planet i skafferiet. Precis som jag varit inne på innan. Minsta möjliga vandalisering på det platsbyggda köket.

Under mina 50 år har antalet människor på jorden ökat, från fyra till åtta miljarder egoistiska hög-förbrukare! Temperaturökningen går snart inte att hejda. Ett fåtal länder står för den största befolkningsökningen och religionerna bär stooooor skuld för det!  På TV visas filmen "Spotlight", om de dryga 6% katolska präster som förgrep sig på utsatta barn och ungdomar i bl.a. de amerikanska församlingarna.  Lita inte på skola, vård, idrott, hjälporganisationer eller religiösa! -Det är bara organiserad brottslighet, legaliserat.

Enligt G.W. Perssons framtidsvision, kan den svenska befolkningen snart vara anställd på fängelserna.. Där är det inte heller så laglydigt i.o.f.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar