torsdag 2 februari 2023

Rikshem-service...

Jo då, visst blev det vila på tisdagen. Solen sken, när jag hämtade hem den nödvändigaste maten åt mig själv. Myzan hade släktingar som tog hand om henne. Så vi kunde koppla bort från allt.


Mer ork till onsdagen istället! Solsken, förmiddagspromenad med Myzan,  innan min hund fick fortsätta bort till Rusta. Kom hem med tio 800g köttkorvar och en låda Dentastix. Verktyg åt husse rymdes inte i ryggsäcken. Skönt ändå, att ha mat ett tag!

Fanns alltså anledning för oss, att trampa iväg, även idag. Småkyligt i solskenet. Jula bistod med hammare, stämjärn, rotborste (till sunk-bastun!) och extra cykel-handtag till bra pris. 


Nu
kan jag själv ta itu med min frys, som stått ute på golvet länge nog! Fel mått och otänkt snickare hjälpte inte.. annars hade problemet varit löst före jul! Bara att skilja skafferiväggen från skarvstycket, m.h.a. nämnda stämjärn. 


Sedan återstår att såga bort en ram vid ventilationen, om jag får låna en tigersåg? Det tar inga åtta timmar, som för hantverkare!


Istället för standardgaller ovanför frysen  prövas nu rundstav.. (Säg inget!) Den kan nog bytas ut mot bockat nätgaller, eller ett blåeloxerat mtb-styre också? Besökte ByBike på hemvägen.. kikade på elcyklarna med massor av påhäng. För den som har råd att sedan ladda batterierna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar