onsdag 27 mars 2024

Matbunkring


Det trillade in ersättning från AFA på måndagen, så vi kunde lugnt rulla ut som ett rött snöre! Hunden i gamla selen, jag på Rockhoppern med hundkärran bakom. Jycken skötte sig strålande fint inne i djuraffären. Såg både stolt och nöjd ut. Hälsade oväntat mjukt, på klåfingriga tanter i kassa-kön. 
3:e säcken Robur
Hemma väntade skatte-återbäring och fikastund i vårsolen, med mitt gofika och grannens påtår.

Även tisdag var solig. Inleddes med ljudligt märgbens-tugg intill huvudkudden... Själv kände jag mig bara tung under promenaderna. Vetskapen om en röntgen var obehaglig. Bra att de görs, men alltid otäckt att det kan vara befogat?
Jag blev inte särskilt produktiv under dagen. Våttorkade golven, tog hem en helgskinka och hamnade i ett långt varmt bad.

När t.o.m.Postnord varit snabba, blev det spontant ett besök från mamma idag. En anledning att ta itu med diskberget, innan! Mötte upp vid Ica, passade hund och handlade växelvis. Firade loss med ett par Schlabanger, före knådning, glass och Scrabble-spel.
-Där skulle vi ha kunnat få vara lugna och glada inför påsken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar