söndag 31 mars 2024

Mot sommaren!

När man ser hur det har förtätats i Umeå och hur misskött vinterns skottning är, känns det som en blöt sträcka innan vi kan säga "sommar"! Ändå ställer vi snart om våra analoga klockor. Det är väl främst de personer som löper störst risk för lårbensbrott, som ännu har så pass som ett ur uppsatt på väggen? 

Övriga sitter med sina gam-nackar och stirrar rätt in i sina smartfånar, på avbetalning. Blir det någon ändring?

Hur som helst, kan det kanske vara läge för att rycka upp sig ur vintersmeten? Känna mer på den billiga energi solen förser oss med. Här blev en riktigt rolig dag, efter att jag rakat av mig helskägget och snaggat huvudhåren. Min nya valp har nämligen aldrig sett mig så "barskrapad" innan! 🧙‍♂️

Om ni tänker er gummiansiktena i Mission impossible, så tror jag att vi kommer ganska nära hundens tankebanor? Det blev nämligen ett ivrigt smakande och tuggade, på mitt nya fejs! Det togs plötsligt strypgrepp, nöps i näsan, delikatesstuggades kinder och slets i ögonbryn, när det inte enkelt gick att bara slicka av huden.. Någonstans måste husse finnas gömd! Det luktar av hans duschtvål? Mustaschen hänger kvar.


Nåja.. Jag överlevde behandlingen, och kunde scrolla vidare om clunkers och gamla läderväskor till sadeln. Har pratat med andra, om turistväskorna från 70-talet. Många torde ha slängts tidigt? Hittade dock ett exemplar på Tradera, bara för att nu visa vad jag syftar på. Tror att det skulle funka, antingen på pakethållarens sida eller bakom sadeln. Lätt ordna dit metallfästen och fylla på med reparations-grejor. (Enkom Brooks-alternativ är uppe och nosar kring tusenlappen..

Fossil-bilar är inte världens största problem, det är "några andra"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar