söndag 13 oktober 2013

Gårdagens 17 grader..

Idag har vi nio grader och blåsigt utanför fönstret, där jag sitter med morgonkaffet och tittar ut.
Är glad att vi verkligen gjorde bruk av gårdagen! Fick en tidig lek-start med Billbo, som gärna kullrade runt och tuggade på, en bra stund stund. Kom förbi en sur terrier, som både mitt troll och Billbo avfärdade, för att rulla vidare själva..

Klockan tolv, pålyst via FB, blev det gruppvandring från djuraffären bort till ängarna. Många roliga och trevliga unghundar slöt upp! Mentalt jobbigt, då det skulle kunna gås fint. :D  Hon som höll i initiativet, jobbade sig genom hela gruppen, och lånade varje hund ett tag. Beundrade energin och farten hos min. Ville gärna se honom på aguility! Jag undvek att ta så mycket strid igår, med lillen, då jag inte vill ta ur honom draget än! Det fick bli en rodeo-ögla under magen helt enkelt. Då godiset tappat sin lockelse. Det blev varmt ändå, trots den hjälpen! Rena sommarvärmen i oktober.
En härlig hund-dag. Dryga tjugotalet möten.

 Idag hålls hundens dag ute på Ön. Studiefrämjandet som ordnar. Men vi hoppar det, p.g.a. för sen och knapphändig info. Chattar runt lite, och låter oss bokas in för fotografering istället. Vad dag det nu blir?

Aj, kom just på att spårlinan är i stugan! :o Strunt.. Börjar vara dags att repetera inkallningarna!
 -Måste skifta till vinterhjul på Polon. Tempen sjönk snabbt till noll grader idag. Himlen ser grå-tung ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar