måndag 3 februari 2014

Energidränage på hund!

Plus en grad, och cykeln nysmord. Lågt tryck i slangarna. Då passade det fint att göra en efterlängtad urladdning, över till Skallet! Ett "skallet" som har måndags-stängt.. :/  Rullar åter in mot stan, med mina mynt kvar i fickan. Fick bli en vårlik "alp-lunch" utomhus istället. Jag och fyrbent delade på mörbit, bea och klyftpotatis utanför Frasse.
Stan ser åter ut som en lortig, ej färdigställd byggarbetsplats. Mörkbrunt tegel, kläs i redan knycklad mässingplåt. Inga spår av cirkus-samer, som räddade hem EU-bidraget till kultur-året. Det mesta känns bara avslaget.

Träffade dottern till min dementa f.d. granne. Hon sken upp, och tog om mig mitt på torget. Jag vet inte hur det gått, och det fanns ingen tid att gå in på det heller. Vi höll det positivt. Jag hann rädda hennes mamma ett antal gånger, från att gå bort sig och frysa ihjäl. Skyndade på processen, så att hon fick nödvändig hjälp. Fina minnen av uppskattning. Inte så vanligt i min vardag.

Fick mig även en "godis", med det tveksamma namnet Headsquirts. Jo då, pumprörelsen är den samma! Det är mina cykel-kollegor det.. :D

Tar glädjeskutt ikväll, då FK fällts för försummelse av sin "serviceplikt"!
Det ger nytt hopp, för många sjuka som "torterats" genom obefogat ifrågasättande, misstänkliggörande och smutskastande av dem.
Serviceplikten går också tvärtemot utgångsläget, som det inhyrda FMC Piteå påstod sig ha: "Vår uppgift är inte att hjälpa, utan att ta fram underlag". Så fortsatte de då systematiskt att pulvrisera drabbade människor! Samma tjänst köps fortfarande, av omplacerade verksamhetschefer. -Det känns så bra nu, att redan ha pekat på alla dessa bitar. Att ha orkat driva flera ärenden, och fått rätt i samtliga! Att ha fått se dessa s.k. "utredare" förlora sina arbetsuppgifter. Se hela avdelningar läggas ned. Det känns mäktigt! De borde ha sett det, när de hade mig framför sig: Vet jag att jag har rätt, finns det ingen anledning för mig att vika. Jag går igång på kampen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar