lördag 8 februari 2014

Jag är nog väldigt ung, ändå?

Tidningarna skriver att ungdomar sover för lite och tittar för mycket på skärmar. Check!
Jag bor i en liten lägenhet, precis som studenterna. Check! Jag är ungkarl.. :D
För att ytterligare späda på min nyfunna virilitet, äter jag idag ris, lax och grönsaker. Samt mixar ner kivi, apelsiner, druvor och päron till en härlig sörja att skölja utför halsen! Oh, vad ung jag blir nu.

Dags att söka få fart på kärlekslivet igen? Kolla av nät-dejtningen. Trist att panelhönsen sitter precis lika stilla, som på 30-talet. Där har inte blivit ngn. jämlikhet. De skall krusas och fräsa, om vart annat. Föga lockande i längden! Vad skulle man ens skriva i en annons?  


"Äventyrlig naturare, som saknar någon att planera tillvaron med.  Trivs bra med livet annars! Det har kunnat vara så mycket värre. Nu "vet" jag hur det blev.

Borde ha varit kall om fötterna i omgångar, men är seglivad! Från att ha begravts under två traktor-skopor blötsnö som lill-liten, sjunkit till botten av bassängen, skrattande hoppat och flugit åt alla håll på arsenikdepå och i branta alper, samt blivit vapenhotad därtill -så har jag slutligen landat? Det blev på nacken. C5-C6.
Har varit en spännande och dryg resa, i nya FK´s sällskap. "Lärorik". Nu är läget stabilt och jag är mer laddad än innan! Jag tar inte vad som helst, från vem som helst.

Har fått justera om mina intressen innehållande mycket tänkande, hög fart och fysisk aktivitet (kemilabbar, bilrenoveringar och missbruket därav, cyklar, fäktning, klättring, paddling och skidor), till lättare alternativ.
Fortsätter att bygga och använda fina cyklar, renoverar gamla loppis-fynd, testar airbrush, renoverar ett Erskine-hus med tomt, ägnar mig åt min nye hund och syr bl.a. overaller! Debatterar och håller igång kontakt-nätet.

"Hyr litet och äger stort".. Eller ngt. ditåt! :p Ser ingen vits i att hyra flera rum i stan, för en enda person? Jag är mestadels ute om dagarna ändå!  Sommartid däremot, har jag huset i ordning, åt besökande kompisar. Ytor för krocket, bilrenoveringar och metanol-race. Nära till ved-bastu. Eftermiddagsfika, med utsikt över någon av sjöarna.

Föredrar sol-varma dagar, när man inte behöver tänka alls på kläder. Bara välja hoj, dela en filt, en termos, och spela ngt. brädspel i solskenet.(Eller kitta fönster.) Doppa sig i sjön, mellan varven.
Fast det går ju att njuta av vindstilla puderdagar, också!

Mår bra av känna mig uppskattad och få vara nära.
-Kaffe? :)"


Får se, om fyrbent o jag tar oss en cykelrunda. Näh! Plusgrader och rejält snöfall..

Ser "Fireflies in the garden" på nytt, och vibrerar inombords. En välbekant känsla av olust.
  -Följande varma dagar fylls i korthet, med tollare-Sia och pointer-Ella i snön! Blir även en kompis-runda på returis. Jo då: Dejtingsidan fungerade väldigt bra! Många vettiga svar. Fredagsmys, med en söt/ skärpt/ trevlig mulatt. Både amerikanskt och europeiskt medborgarskap. Återstår att se vad som blir?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar