torsdag 15 januari 2015

Blobben breder ut sig igen..

Åh, vad jag kan ogilla slöa människor, som bara tar för sig! Utan hänsyn mot omgivningen. Just nu har jag två skälliga hundar och deras skrikande drama-queen utanför fönstret. Hyresvärden ogillar lösa hundar som rastas på tomten. Här är ingen hundpark! Enda trösten är att vi har kring 15 minusgrader idag. Bekvämligheten tar snart över.

Vill vi hundägare bli gillade, så är inte bästa vägen att reta upp varje medmänniska! I tätbebyggt område, behövs inte framhetsat ståndskall. Vi har ett ansvar att ta. Om vi inte vill bli som kattfolket?

-Annars då? Tips via FB, gav mig en frisk cykeltur till returis. Jag fick mitt blå fat, för en femma! Nu saknas bara två stycken, till mormors-muggarna. 
Utvidgade "ärevarvet", till att rymma både armyshopens ull-sockar, och loppisen ovanpå BOOM. Hunden såg ut att stortrivas i kylan. Ylade inte ens, när han blev parkerad. Kvällen bjuder på tö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar