torsdag 8 januari 2015

First class hemlös: Akelius, igen!

Jag är så innerligt glad, att jag inte betalar de nya ockerhyrorna! Det blir inte en lugn stund, för någon som bor hos den girige filantropen. År efter år passerar, och här förblir ändå bara en byggarbetsplats.
Igår morse satt ett anslag i entrén, om att det skulle bilas i två dagar. (Tvättstugan kidnappas minst ett par veckor.)  Jaha, och hur var det tänkt att man skulle hinna evakuera nattarbetare och husdjur, efter den korta förvarningen? Väsnas bra!

Idag har jag försökt hålla mig ute, sedan kl. 8.30.  Gissa vad vi har för vinterväder?
Vi har regn, här hos oss! Det porlar så fint utför jackärmarna, och ner i handskarna. De nya vinterkängorna, tillverkade i Volvo-landet Kina, avsågs inte heller för den här vintern. Detta står helt klart, medan jag lägger de tunga sockarna på badrumsvågen. Särskilt värmande är de inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar