lördag 21 februari 2015

Stöld, åter stöld!

Jo då. Jag bor kvar hos Akelius..
Dags för inbrott, igen! All denna renovering, och omflyttning av anonyma hyresgäster, ger fritt fram åt allehanda bottenskrap. Bara att rekognosera bäst man vill, innan skruvdragaren åter åker fram och dörrarna plockas av på gångjärnssidan. Sist bröt de av dörrarna på mitten.. Jag har klarat mig, denna gång. Skruvskallarna var loctit-ade, dörren försedd med insynsskydd! Men nu åkte cyklarna upp i lägenheten ett tag.. Funderar åter, på en smidig larm-anordning? Skall ju funka i vardagen också!

Här har nog tvättstugan skötts oväntat bra, ser jag vid en jämförelse med andras Akelius-renoveringar. Däremot blir det ingen ordning på värme och ventilation. Drar rätt genom kring bulgar-fönstren, och nu skall det borras hål i väggarna dessutom! Täckbyxor och moon-boots på? 
Angående de marmorbestulna trapphusen, så hällde man nyss ut ytterligare tio liter färg! (Sådant söl fick vi öva bort som små-barn. Sattes att måla släpvagnar.)
 
499:- och smart, enligt Elgiganten..
Annars då? Jo.. En skön helg! Har delat ut internet-dongeln till mobilsurf, via router. XP har gjort sitt snart, och kopplar ideligen ur.
Passar på att inviga min Piccolo.  Säljs fortfarande i butik, men kaffepriset är kriminellt. -Kompisen uppskattade dock sin kopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar