onsdag 18 mars 2015

Blommor i sinnet!

Som setts tidigare i bloggen, har jag ödslat tid på att nå fram till två hjärnceller hos Trafikverket och Transportstyrelsen. Helt resultatlöst.
Därför har det varit skönt att kunna koppla bort dem och istället njuta av dagarna! Vet inte ens vart fredagen tog vägen? Antar att jag var ute på koma-cykel. Lördag surrades det vid solvägg och bojkottades melodifestival, det senare till förmån för engelska underhållnings-mord..


Söndag däremot: Vilken dag! Riktigt god emot kropp och sinne! Letade upp samma solvägg igen för fika, och bjöd hunden på en påse "frusen" ren. Rabatten längs husväggen fick sig en uppstädning, medan snödropparna nöjt tittade fram. Eftermiddagen bjöd på pizzor och trevligt sällskap! Nya schackbrädet invigdes, med en brakförlust för egen del. :D  Jag tycker ändå, att jag höll ut riktigt länge? (Törs inte tänka på hur mycket snäll-spel där kan ha dolts.)

Solig måndag, och tisdag likaså. Billbo-lek i skogsdungen. Häftigt att se de sunda små-trollen kryssa runt, mellan stubbar och stammar!
Vid lunch tog jag hunden till centrum, för en gemensam ost-meny hos Frasse. Plockade demonstrativt ut pengar från banken! (Kontantupproret får framgång i riksdagen.)

Hunnit få, besvara och åter få brev från Skatteverket, angående ytorna på mitt hus? Otroligt trevligt bemötande, från tjänsteman Anna S. i Söderhamn! Fler borde ha den inställningen i sitt arbete. Gör livet så mycket roligare! Därför skänks det här en tidig vårbukett, åt alla mina tystlåtna läsare. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar