lördag 21 december 2019

Felfritt genom besiktningen, med slaskpaus.

Lucian, fredagen den trettonde, var lugn. Ingen feststämning i regnet? Jag unnade mig att frossa loss på 180g Whopper-meals, efter en sväng förbi BT, ByBike och Rebuy. Fyndade ett 60-tals "Te-hus".
På lördagarna träffas vi hos mig och spelar, efter fika och glass. Välbevhöliga rygg-knådningar på golvet. En stunds vinter skymtar förbi, med glopp. Detta håller i sig med snögubbar och trafik-kaos, genom måndagen! Tidningarna tjatar vidare om dödsskjutningar lite var stans i Sverige, Tomtebo har machete-viftare, medan Löfvén falnar och SD når 24%.
Här är det Polons däck som blir uppblåsta, inför besiktning.


Jag har tur. På onsdagen är det is-kristaller i träden och bara vägar. Några inbromsningar, och jag har aldrig sett jämnare bromsverkan på bilen! Perfekt. Inte ens någon "bra-att-veta".

Dagen efter blir det kopplad hundsväng via moder, följt av retro-kompis på hemvägen. Han skulle till sin stuga, en vecka! Kör igång värme m.h.a. byggfläkt. Själv har jag meddelats om strömavbrott, några timmar i min stuga. Det plus nytt blid-väder fr.o.m. fredagen, lockar inte till stugsittning. Hunden är dessutom dålig i magen, efter alla slöa hundägare!

-Varför tar ni inte upp skiten efter er? Den är hälsovådlig och allmänt äcklig i regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar