torsdag 12 december 2019

Snabba växlingar i temperaturen, halkigt oavsett.

Hur skriver vi med blogg-superlativ om den gångna veckan? Som jag nämner ibland, så dras jag med en gammal nackskada. Det där med ork och fokusering dippar snabbt, även när det inte passar.
Jag hade skrivit in julmarknad i kalendern, helgen som var, men skruvandet i kontakter och återmontering efter Bostadens framfart däckade mig. Hade varit en fin lördag annars, med bara ett par minusgrader till knäckäpplena. Nu fick det istället räcka med inomhusvärme och ett enkelt korsord till kaffet. Helt ensam.

Söndagen var det åter dags för lätt puder, följt av klibb på ishalkan! Ett riktigt busväder utanför fönstren! Godis och golvtork blev lagom. Klibbsnön gjordes bitvis skop-hal på måndagen, medan jag fick massage och hade fikafrämmande. Det kändes lovande en stund, som om vintern var på väg.. Fräscht, efter avslutat tvättpass!

Jodå, morgonen bjöd på allmänt minus tio grader. Kändes som minus sexton, där hunden och jag svishade fram längs cykelbanorna! Det blev inga skofynd nu heller. (Varför görs skorna för små? De rymmer varken fot eller varmluft!) Varvar ner med en butter bulle hos kvartersgrannen. Hon håller med kaffe. I tidningarna ges besked, att Marie Fredriksson har dött. Efter hjärntumör. Hennes musik fyller radiokanalerna resten av veckan. Välbekant.

Onsdag är det slut vinter, igen. Sju till åtta meters vågor utanför Umeå, plusgrader och regn. Trafikkaos redan på morgonen. En buss står tvärs över E4:n.. Broddar blir ett måste, om man vill ta sig fram till fots. En bra dag att klippa håret och raka fejset i lugn och ro.
Torsdag idag. Svallat grus och isfläckar. Hunden får vara hemma, medan jag cyklar förbi Rebuy. Inga fynd.

Annars? Hunnit snabb-testa och avfärda både Mötesplatsen och Badoo. Gratis dejtingsidor som tar betalt, för att alls fungera. Happypancake har man förstört med reklamscrollning! Jag vet inte hur jag skall lyckas träffa någon? Jag jobbar inte och går inte på AfterWork. Hundfolk pratar bara fyrbenta? Så här är jag: Ledig ungkarl, som tjänat ut.
-Hör av dig, om det lockar! Vi kan premiärcykla över Lundabron... som kostat oss 156000000:-. En cykelbro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar