tisdag 24 december 2019

Så fick vi en vit yta på eländet!

Efter dagarna med skitväder, bastu och massivt TV-stirrande, kom det ett par minusgrader, ett tunt fjunigt snölager och en hiskla värk i vänsterögat! Irriterande så det förslår, precis innan allas jul-ledigheter. Vårdcentralen intill stänger tidigt inför helgen, patienterna skickas runt stan och Akut blir allt mindre akut? Var kan det finnas ett öppet apotek ,som även har mediciner hemma? Måndagen föll bort till att söka och finna snabb vård åt ögat. Symptomen kände jag redan igen, från elva år tillbaka. Då hade jag Irrit första gången. Sköterskan beskyllde mig för sexuella utsvävningar.. I.o.m. rödögat.
Den här gången var problemet att personalen knappt kunde svenska alls. Än mindre lyssna! Men jag måste säga att det gick undan!
Remiss till NUS skrevs direkt, nästan så att jag borde ha varit där innan jag lämnat vårdcentralen! Det blev att cykla snabbt, halvt förblindad i vinterkylan.


Mycket imponerad, av det trevliga bemötandet jag fick hos ögonkliniken, 7 trappor upp! Söt och käckt flirtig läkare, ville se mina vackra blå.. Hade könsrollerna varit omvända, skulle hon anmälts för sexuella trakaserier? Nu var det bara trevligt med ett glatt humör inför julen. Nästa date hålls på fredagen!
Ett fika vore trevligare, än att petas i ögat! ;)


Tvättade undan på kvällen och idag var det julafton hos moder, med syrran. Den senare snortät i skallen! Trött trots sömn. Men det flöt på. Gåvor växlades och maten svaldes. Musses semester blir allt kortare, för varje år som går.

På Tradera höll jag på att bjuda för mycket, för 91:an jag sökt efter. Längre ned i texten stod det att halsen var sprucken! Vem lägger ut trasiga grejer? Utan att nämna felen i rubriken? Nu hann jag minska mitt maxbud, och duckade undan.


-Den spruckna pipan gick för 226 kronor.. Snittet för hela är runt 300?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar