torsdag 30 juli 2020

Husvagn blir barnvagn

Regnet det bara fortsätter? Kan bli den kallaste juli-månaden på 40 år! Tog hem hjortronen i fredags, och stoppade dem i moders frys.
-Är mer plats där!

Rune skickade med en beställning på
tassvax och jag ordnade nytt drivankare till båten, mellan tvätt-passen. Är lika aktivt efter, som före stugvistelserna. Det skall planeras och återställas, för att fungera.
Har blivit en del onödigt dyrt tuggat, på både Espresso House och Great Eastern, men är ändå roligt att få träffa släkten omkring Jeanette! Blir väl mycket, om allt skulle ordnas hemma hos någon..
På tisdag fås massage och lunch hos moder. Håller tummarna, för att tandvärk inte skall behöva vara något allvarligt! Vi har haft några otrevliga "chocker" i vår redan.

Syrran lånar ut tång till mig, men jag hade behövt en för knappar. Inte till öljetter...

Men nu är den i.a.f. servad! 😁
Bunkrar vidare, innan bilen skall flyttas till säkrare garage! Rikshem skall bygga ännu dyrare p-platser, i det fria!  Idioter.

När jag ändå är i förråden, städas cykelkärran ur och får nya ägare i Jeanettes ena dotter och måg. J&E.  Det känns helt rätt, att vagnen kommer till större användning! Jag lever ett annat liv nu. Mera centrerat kring sommarstället. Eller som idag, med ett kryss i solhörnan. Åter igenkänd, av grannbarn från tjugo år sedan! Även det en BMX-cyklist. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar