torsdag 16 juli 2020

Tre dygn på egen hand

bilanpassning var inbokad i veckan, fick jag några ensamma dygn i huset. Rastlösheten, oron och vridandet under sömn, kom som brev med gamla trovärdiga Posten.  (Före den blev Postnord..)
Jag har sagt det tidigare, men jag saknar snabbt Jeanette! Hon får mig att må bra. 😊
Tur att det funnits diskberg, gräsklippning, trötta shorts att bandkanta. Detta togs itu med, genast jag stod där ensam!
Grannen blev gräsänkling den åttonde redan, och kom snart över för samtal om allt och ingenting. Försåg mig med drygt tre kassar tändnäver.
-Björkarna savar, så nävret lossnar lätt! Kanske borde fläta en bärkont?

Mer mulet väder, varför både buske, träd och dunge ansats. Bra arbetsväder, om man inte är målare. Fönsterposterna rensades från fluglik. Fiskelinorna sträcktes ut runt ett par tallar, innan lingon och hjortrontillgången kollades av ett första varv. Det kan bli ett bra år! Vinbären är det glesare med.

Första fisketuren i båt  gjordes idag, efter välgörande morgonbad och en
chockerande huggorm i solskenet.
Slängde tillbaka både gädda och abborre.  Bättre fångst senare?

Verkar bli ett fint veckoslut., trots inställda marknader! Återvändarna kommer ändå, och jag får snart kärt sällskap hos mig igen.  Underbart! 👩‍❤️‍💋‍👨

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar