söndag 6 februari 2022

Vaccinfrossa och S-pipe på rek-runda

 Förra helgen var lugn. Lågtryck med nysnö. Moder som kom och knådade ryggen. Förhoppningarna om en Traderapipa föll platt.


Nu har Rikshem satt oss i S-pipes våld, och vi saknar hemfrid i tre förlängda veckor. Ingen vet när de kliver in. Grannfrun överraskades i morgonrocken, nyduschad och med hårfönen på. Det bästa är att själv tömma lägenheten, innan man går ut! 

Jag for två vändor på måndagen, obokat samt bokat för dos 3 mot Covid. Moderna denna gång. På tisdagen, efter rotmos på stan, lade jag mig i frossa och ledont! Rejäl reaktion på sprutan. 

Fick duga med fackets korsord på onsdagen, när S-pipe kom in och frågade vad mina cyklar kostar?! Innan man krossade min 60-tals kökslampa. Spred glassplitter över hela köket och ut, medelst strumpfötterna.. Jäkla tur att jag platsade hunden! -Vad har inhyrd ventilationspersonal att göra, med vad hyresgästerna har för ekonomiska värden inomhus? Ingen frågar samen, hur många renar denne har på banken! Normal hyfs..

Höger öga är igenmurat, utan några besked från NUS. Även det nedmonterat. Rikshems överbetalande nygäster, håller bron väl inpinkad.  Bara att smeta sopen uppefter skor och byxben, sedan man letat fram bron.  Värden kan inget, igen. Inte heller Markservice.


Efter ordentlig vapenvård, rensar jag nu inne, inför veckans kommande ventilationsspring. Inte värt att lämna lägenheten. Fy för både Rikshem  och deras inhyrda personal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar