fredag 18 mars 2022

Allting går att sälja

Allting går att sälja, med mördande reklam. Kom och köp, konserverad gröt! 

De var insiktsfulla, de två.. Här är frukost-gröten uppäten, när jag börjar bildsöket på störda styresmän.


Många av de sjukaste och tjurigaste typerna, kommer allt för långt. Trots att ingen vill ha dem. Beror det på bekvämligheten? 


Att ingen ansvarstagande individ vill bli skyldig till folks olycka. -Då slog det också fel.. Samvetslösa egoister dumpar sin skit på omgivningen. Pajaser leker högt ovan manegen.  I samspel med varandra. 


Vi slipper inte se Stefan Löfven än, trots utröstningar och fegspel. Han söker  socialdemokratiskt mer pengar i topp-position. Samtidig med övriga förtryckare. Media har sett till, att jag då först tänker på Kina och Nordkoreas ledare. De har vapenresurserna, medan den insamlings-daltade muslim-världen bara väller fram explosivt ändå. Det är ingen som vågar bromsa i tid. Vi tycker att galna ledare borde skjutas av sina underlydande, men vi gör inget själva.  (Mer än vapensystem) P.g.a. feghet. Vad skulle ske med "våra" aktier?! Tiotalet familjer äger majoriteten i Sverige, enligt vad jag läste i olika flöden.. Jag är inte i någon av dem. Metallindustrin och redarna fortsätter att pumpa in rysk gas och olja. Globalt är det inte bättre. Hur vill de att jag skall känna om deras framfart, när det ser ut som det gör? Vad tänker de om rånrisk och ogillanden gentemot deras sort?

Se så, nu sopar vi framför egen dörr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar