onsdag 16 mars 2022

Vårsol och dunderfrossa


Början av veckan var uppstressad. Det här som Putin tillåts att hållas med och som inte får anges vid vad det är, oroar. Det märks av en ökad bunkring och olust, mitt i vårsol och väglort! Har väl känt mig ur form, även under förra inlägget. Om jag skall granska mig själv.

Har nog rört på mig mer, än för vad jag stoppat i mig. Cykelturer, promenader och släpande av mat.. Var rejält låg på onsdagen, men tuffade på. På torsdag kom nya kylväskor och vattenhinkar hem. Spontanköpte akrylplast, till pipa eller knivskaft?  Min granne ville gärna höra med sin far, om han tar på sig en pipreparation? Han svarvar snapsglas i renhorn och bygger möbler. Utöver de vanliga knivarna. 


Vår egen snickarbod har privatiserats och kommit i o-ordning. Var bara gersågen, som såg sig lik ut. Nog för att prova en bit av plasten, mot briar-huvudet.

Lördagen innehöll massage, av en knölig kropp, följt av tv... På söndagen sken solen och förkylningen stod klar! Moder kom upp på måndagen, och tog ut hunden. Mot kvällen bröt frossa ut. Somnar från TV:n  , lagom för att natta oss. Sover länge, och väcks fint av en hund med diarre-mage! Ingen tid att känna efter, om senadragen skall med på promenad. Han var duktig, som väckte!


Vad mer? Missade grovt, i priskriget  om en Stanwell.. Den krävde 1200, innan det var klart. När för mycket är lagom.


Har jag tur, så snöt jag nyss ut mitt ögonproblem. Misstänkte tidigt, att det gått upp mat i näsgången? Nu vill jag inte tugga vidare om det längre.. Klar tryckminskning runt ögonhålan! Ingen mer över-svämning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar