lördag 21 maj 2022

Mår ändå bra!


Allting verkar vara en månad för tidigt i vår? Från det att jag såg sångsvanarna, så har det rullat på. Solen gör sitt. Det blir långsamtal med grannar ute på gården. Vissa som aldrig ens sett oss, trots mina 21 år på tomten! Har själv hunnit se grannar både komma och gå.. medan korsord och böcker avverkats i hörnan.


Torsdagen var solig, med hundlek för Joffi och Mysan. Han med alla hennes pipleksaker, nerdreglade! Med posten kom ett nytt nummer av Rökringar. Denna gång hamnade mitt bidrag på mittuppslaget! En oväntad ära, minsann. Roligt att någon vill använda det jag numera surrar om!


Fredag bjöd på en långtur för hunden. Cykelkärran packad en andra gång, med mat och grejer till stugan. For längs älven, med kortare paus i bro-parken. Helt sagolikt vackert, med rosa blommor i trädkronorna. Knappt några andra besökare där! Hemåt gick vi stora delar, så hunden fick nosa av sig. Nöjda både han och jag, när vi kom hem. Årets första igelkott mötte oss på kvällsrundan.

Vaknade före sju idag,  lördag till trots. Ryggen var inte skön, efter stads-turen. Bra moder kom! Massage, invigning av ny-muggarna, jordgubbstårta och visning av Stanwell-fyran. Hunden väntade henne redan på första svängen, likt Hachiko! Gick inte att rubba.. 🤣 Sedan laddade han ur, i en skenande galopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar