lördag 17 december 2022

Snabba, kalla dygn


Efter en snöig helg med omplacerat litet växthus, fick Joffi sig tuggpinnar för närmare 180kr av olika grannar. Alla tycks ha ett gott öga till honom.. För väl att jag inte valt hundtyp med dåligt rykte! Blev trevligare så här.

Hämtade upp tvätten tidigt på måndag morgon, efter att ha måst flytta på allt kvarlämnat* från passet innan. Sedan var dagen fri, för att strosa på Avion. Var är julrushen? Själva Lucia förflöt också rätt lugnt? Bortsett från verbalt mordhot mot slöa drogskolan mittemot.. Denna gång är det från desperat viralt högerhåll. Naturligtvis ser skolledningen inte sin egen del i problemet, nu heller.  En förkolnad stadsdel i snabbt förfall. Knark-bossens unge har fet-Audin intill basketplanen om kvällarna.. -Bompa-bompa!

Minus nio grader på tisdag, känns som minus 18 i vinden. Då levereras mat till moder, inför helgerna. Hon gick o blev förkyld, efter influensa-sprutan. Själv återvänder jag med ny kalender, till upptinande kryss i varmbad! Stackare med nya dyra lägenheter, utan kar...

Minus tjugo på onsdagen, då möter jag nyaste grannen med kaffekoppen ute på bron! Där har vi en som kommer att nyttja vår bastu framöver! Trevlig prick.

På torsdag undrar jag ännu vart räkningarna från Vattenfall tog vägen? Umeå Energi har fått fram sin,  trots Post Nord.. Jag lovades pappersavi, sedan vindsnurrorna sabbade min kommunikation! Nåja, ny skjorta och en julklapp till leken inhandlas, på fin cykeltur. Ärliga sexton minusgrader, utanför skidglasögonen! I de förhållandet slarvar Furuviks djurpark ut sina schimpanser och saknar sövningsmedel till att fånga in dem igen!! Mångdubbelt fel begågna, leder till att man nu skjutit flera av schimpanserna, medan några tvingas hantera stressen. Ännu på fri fot, inne i djurparken. Skall man få ha djur så? Tar en pepparkaka på det..

Minus tio på fredagens cykelsväng. Ordnar upp med Vattenfall och ekonomin inför nyåret. I Tyskland har ett gigantiskt hotell-akvarium brustit, varvid vattnet tryckte ut både fönster och dörrar! Lite som ett omvänt Titanic.


Ett oväntat tack från Myzan-grannen, gjorde att jag bytte hans pedaler även på vinterhojen. Bara så där,  som fredags-underhållning!  Var ju bra, att jag tog hem sex par ändå? Jättedisken också avklarad, innan en mera social helg väntar. Hoppas vi får förbli friska, trots släppta restriktioner. Än är inte farorna över!

*Jo då... tvätten från passet innan, ligger kvar i sitt fuktiga hörn! Det är kultur det.

Riksbanken vill lagstifta, för att skydda kontanter!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar