lördag 24 december 2022

Snor, snor, eviga snor!

Knappt var det om hälsan önskat, förrän jag satt här ensam kvar med dunderförkylning. Efter sena nätter med främmande från alla hörn, nya oinskränkta hundattacker från helvetets alla invandrade unga blattar (även i Umeå) och därpå åter dåligt med sömn. Fler möten i julträngseln, serverad färdigmat, helt i onödan. Inte en tanke på andras familjer eller önskan om att få planera sin tid. "Jag vill"!


På tisdagen kom ett större kyl/frys-skåp, i minus två grader. Högre skåp var beställt, men även bredden växte.. så nu står det ute på köksgolvet! De är inga begåvningar hos Rikshem. Ett korrekt mått på en gång,  hade minskat frakter och arbetsbörda rejält! Boende-trivseln hade varit normal.

Ja onsdag var det, som förkylningen bröt ut, med snor, ledvärk, sårig hals, hosta och matthet. Jag har sovit på Ipren, och moder(77) har tagit ut hunden vid luncherna. Grannen stack åt mig Corona-test, för säkerhets skull.  -Negativ som vanligt dock.


I det svajiga hälsoskicket, hade det varit bra om Nordea haft fungerande internetbank och mobiler inte ständigt krävde stora uppdateringar? Samtidigt som TV:n utgör enda sällskapet, tjatas det nu om rekordhöga elräkningar.. Putin själv säger "Krig". Verkligen muntert!


Solen skiner och kylan tränger in. Mamma kommer med medicinladdning, Rebecka med hundmat och Myzans matte med jultallrik. Elräkningen slank igenom till slut! Det skall visst sägas god jul, i år igen? Tro't den som vill. Innan tisdag måste jag vara i ordning, för Bilprovningen.. Lär bli en långdragen bihålehistoria, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar