fredag 3 maj 2013

Det är ett badmonster på min fot!

De senaste hundarna i familjen, har vi behövt guida ner i vattnet. Så icke detta lilla troll! :D
Gick förbi sjön, med grannens lektant Vilma, och en gigantisk och sund jämthundshanne. (Som motvikt till gårdagens buffelhjord..)
Väl nere vid stranden, ser jag plötsligt bara en projektil, snett uppåt/framåt och ner i vattnet. Där står en lika glad Joffi! Premiärbadad i sjön. Så nu får sommaren komma. Kylningsproblemet har krympt.

Lillen fick sig en Furminator

-Skrev inget igår, men det är ett år sedan nu: Det gör mig ont, att se att du valt att inte finnas kvar här mer. Kommer alltid att minnas dig, där du provar din gula balklänning.. Ett av få positiva minnen jag har från grundskolan! Känns obegripligt, att vi nyss satt ner och pratade i din nya lägenhet. Allt hade ändå ordnat sig för oss, trots våra värkande nackar. Inte som vi trott kanske. Din äldsta dotter och du skulle till Turkiet samma dag, och jag skulle få minnas dig, när jag såg på din TV..
Nu känns den meningen bara skrämmande. Varför rensade du ut dina saker? Menade du det jag nu tror, med det du sade? Hade du redan bestämt dig? Vad hände med förälskelsen som du skulle skicka sms till, det som hamnade hos mig istället? Allt var ju på topp!? Jag saknar dig. Ditt härliga skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar