måndag 6 maj 2013

Underbar dag! Full rulle

Skiftade snabbt till sommardäck på cykeln i morse, och kopplade för kärran i solskenet. Tanken var väl eg. lite skrot från stan, men vi hamnade hos mormor. Nu var det riktigt körigt i tankelooparna.. hon fick inte ihop det med ålder och släktskap hit o dit. Lite deppig, naturligtvis. Sken upp i alla fall, när hon såg lillen och hans fina halsband. Mindes min morfars fars hund. Lite positivare än på länge! Valpen fick en massa gott att kalasa på. Jag fick t.o.m. höra att glasögonen mina var fina! Chock..

Det är ännu långt, tills dess han är helt avslappnad vid cykeln och den slamriga kärran. Men vad kan jag begära av en åtta månaders valp? Han borde inte ens vara ute på cykeltur än! Om man skall hård-dra det. Ser det dock mer som invänjning, än som verklig motion idag. Så sett, skötte han det väldigt fint! Inget fram och tillbaka, in i hjulen eller under kärran.

Träffade även springerspanieln Sigge, som min gamle hund fostrade upp från valp. Roligt ekipage, där husse inte hade så mycket förhandskunskaper om hund, utan bara ville ha en vid pension! De är underbara att se tillsammans ute på vintern, med snöskottning.. Sigge med alla sina skalperade tennisbollar. Idag fick husse också se, att hans hund visst hanterar valp/ unghund på ett sunt vis. Goklunsen! :)  Sedan blev det lekinviter.


Senaste dygnen har varit "turbulenta", då känslorna slog ned som en blixt här i hallen.. En kvinna som föll totalt för mig. Fråga mig inte varför. Smickrande, helt klart! Men det får vara bra så. Åter till ordningen. ;)
Nu skall förråden fyllas, inför sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar