onsdag 3 juli 2013

Puss på mig

Nya leksaker åt husse och hund
Är så glad för gårkvällen! Efter att ha blivit något stukad, efter träff med gamla s.k. "vänner", som dömer och fördömer, kör med dubbla normer samt skiter i andra. Så blev jag bjuden över till en energisk väninna, som jag masserat. Hennes dotter var hemma, och vi åt smörgås-tårta tillsammans. Det ordnades teoretiskt med packningen inför deras gemensamma resa, och vi provade lite olika "semester-drycker".. :D  Roligt och trevligt. Hunden min gick genom hela leklådan..
Jag har länge fascinerats av denna kvinnas energi och tåga. Det finns inget stopp. :) Grann är hon, positiv till sinnes.
Igår fick jag mig så en efterlängtad puss mitt på munnen, innan vi skildes åt! Inte bara hunden som tar sig dem... :D Det kändes gott. Hopp om livet igen. De kommer upp till huset, under marknads-dagarna. Kanske blir det att använda tomten, till deras husvagn i vår? Pimpla och njuta av solen. Märkligt ändå: Mina tidigare och nuvarande grannar, samt nyare vänner har varit förbi och håller kontakt. De som jag haft att göra med sedan barnsben, är endast intresserade när de kan få något gjort gratis.. Nu inte ens det, sedan jag fräst ifrån. Det är kärlek det?

Idag skiner solen, och väsnas gör Samhall.. Alltid är där ngt! Gör undan tvättstugan nu på morgonen, så hinner jag vara social senare. En viktig bit jag måste hinna ta igen. Har gett ut, alldeles för länge. Utan att ha något tillbaka.
Eftermiddagen bjöd på en sagolik helkropps-massage. Efter kinesiskt mönster. Gjorde så härligt ont bitvis, att jag låg och skrattade ofrivilligt! Nu har jag full andningsvolym och rätt längd igen. Förmodat högre aptit, på mer än bara mat några dagar! Vår puss dröjer sig kvar, och smakar "mer".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar