måndag 18 november 2013

Stormen tog min whisky!

Ringde upp stug-grannen, efter att ha sett nyhets-inslag från omgivningarna. Lite nervöst kändes det, då en tromb lyft takplattor, månaderna innan jag köpte stället. Hade huset nu kvar sitt tak, skulle det ligga träd över garaget?

Jag HAR rakat mig!
Inget svar på mobilen. Men signalen gick då fram! Så småningom kom även jag dit.
Jo då, Grannen var strömlös. Min stora tall som jag monterat snaps-holken i, hade kastats om i motsatt riktning, och tippat över staketet vid dungen! Skönt, det var då åt rätt håll. Ligger tydligen bra där. -Inte i vägen, inte på vägen.
Däremot är det fyra andra tallar längs med byvägen, vilka lagt sig över kraftledningen. Tur att det inte är kallt än! Måste upp och kolla så att frostvakten får ström senare dock. Kanske köpa lös en brännare till allrummet, så man har en backup på värmen!

Kan säga att jag känner mig väldigt lättad ikväll. Taket kvar, fönster och hus hela. Inga personskador hos grannarna.

-Vad gör det då att distansen på trimmern trillade av, och jag sitter med knappa mm-snaggen? :p worldbeardchampionships

Klämmer in lite tisdag också: Blev en fuktig cykeltur till andra sidan, och café Skallet. Vi blev totalt elva hundar, bland borden. Fick tala om att det var premiär-löp på gång, hos en åtta månaders mörkhårig fransyska! Vi valde hund-burgare åt fyrbent, och jos åt husse. Kostar att ligga på topp.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar