onsdag 30 april 2014

Översnöade norrlänningar

Hört talas om aprilväder? Det heter så av en anledning! Inga Stockholms-datum ändrar på verkligheten. Nu står Kirunaborna alltså och spinner med sina låg- profiler, i den hårt drevade ny-snön. Två dm hördes de få?

Första maj!
Även här vid kusten snöar det. Motorcyklisterna körde genom hagel, redan igår. Min nacke skriker åt mig: "Stäng vindarnas port!" -För sent. Har bara att vila och tina upp igen. Vill ha midsommarvärme, t.o.m. Oktober!
Annars då? Joo.. Bytt ut min intima kontakt med stads-cykeln. Så nu är allt färgkoordinerat, mot cykel-kärran! 
Förstår inte hur Biltema tänkte, när de kallade Velo-sadeln för dam-sadel? Avståndet för sittbenen är identisk med herr-sadelns mått och ergonomihålet sitter på samma plats. Enda skillnaden är, att herr-modellens spets är en cm längre.               


"The fun madness!!!"
Veckan med Evert är snart slut? Den har gått bra! Han är långsam och bakåtsträvande, men det ordnade sig. När jag satt ihop jyckarna.
Min hund lagrade energi, och jag rensade rabatten. Ansiktet fick sig lite brunfärg.

D. har fått mig att tänka på nytt pass, inför sommaren!
Antingen Rotterdam i Juni/Juli, eller Bulgarien i Augusti.. Spännande, att få träffa hennes familj! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar