torsdag 23 april 2020

Däckbytardagar och bilbränder!

Fem soliga dagar hann vi få! Bättrat med tolv nya bilbränder, denna gång i Holmsund. Nu muttrar krönikörer och politiker från båda fronter. Glömda är de tillåtande attityder, som släppte in problemen, förtätade hyresområdena och skar ner alla resurser.

Våren gör mig otålig. Stugan hägrar, liksom tänkta varma bad i det fria. Jag kan inte längre låta bli att köpa nya däck till grannens flyttskrot-cykel. Två stycken 37-622 på plats, utan att bakhjulet har hunnit bytas ut. Irriterande!

Jeanette kom över på måndagen, och sedan var det plötsligt solig tisdag. Gusten fick sitt gamla SAAB-batteri uppladdat.
SAAB, det var tider det! Nu har man inte lust att betala för däckstorleken till ekerfälgarna, då serien är så liten och dyr.

Har lagt om till sommarhjul på Polon och räknat dubb-bortfall, på höger framhjul. Saknar sju dubb! Känns fel på något sätt? Är det rondellerna, eller enbart inbromsning för vilt? Då har de ju faktiskt hunnit göra lite nytta, ändå.
Blev en lång Ersboda-promenad och tvättstuga, samma dag som däckbytet. Inte så vist av mig. Är ganska utslagen idag, och kall! Visserligen är det kallare ute också.. Ingen sol längre. Ett varmt bad i badkaret, visade att brunnsrensningen haft effekt! Spolbilen var förbi i tisdags. Smidig liten skåpbil, med allting brummandes inuti. Ute har man städat bort efter barnligisterna, efter att jag gjort anmälan. Tror att Rikshem är på smöroffensiv gentemot mig? Grannen fryser de däremot ut fortfarande..

Är även bättre för mig, än för Sveriges nu 2021 Corona-döda eller Västerbottens 254 smittade. Mitt onda är gammalt och självförvållat.
I morgon hoppas jag kunna tvätta av vinterhjulen, om det inte blir kyligare. Skall tanka upp mobilen och köpa ut Mivitotal åt moder. Lagom stora framtids-planer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar