torsdag 9 april 2020

Skruvad motionsvecka

Kan inte klaga på aprilvädret, ännu. Har tagit cykelturer med hunden dagligen, och kikat in hos lokala handlare. Fått hem tuggpinnar från ÖoB, ny cykelkedja från Biltema, tio kilo fisk-kött från Djurmagazinet, sockar från Jula och en 180 mm TEC bromsskiva från Sporthuset. Nu väntar jag på att få tag på en bromsadapter för PM-infästning, innan skivan kan monteras!

Pedaler har bytts ut på skrotcykeln och dess bakhjul har riktats ytterligare, efter provkörning. Nya kedjan fann sig ett fungerande drev i kassetten, så det blev åtminstone Singelspeed av åket.

Idag var vi in på Barnens hus också. Sökte en rolig ring-klocka? Utan att hitta någon. Däremot såg jag, att både min dumper och min väghyvel från barndomen fortfarande säljs! Det var bara hjulen som blivit lite snällare i sin utformning.. Jag blev nästan sugen på att köpa mig en röd väghyvel, som ersättare till min förlorade. Idag kostar de från 70kr och upp till det dubbla! Jag har inget barn att skylla ett sådant inköp på. Det blir egna leksaker!

Angående Covid-19, Corona, är vi uppe i totalt 793 döda i Sverige. Västerbotten har 157 registrerade sjukdomsfall.

Något annat sjukt, är deklarationen! Det fungrade inte alls för mig, att sms:a detta år.
Att ringa in, var vilseledande. Jag fick inte säga ett ord, utan bara knappa in ännu flera siffror än det varit i ett sms. Det enda jag fick, var ett Pip! Utöver kvarskatt på tv-kostnaden. Totalt sett, blir det ändå billigare TV framöver. Bara att slappna av, och se tiden an.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar