onsdag 29 april 2020

Åren märks av i gamm-kroppen..

Tog ut mig mer än jag trodde, i.o.m. hjulbytet på bilen. Varit sänkt och kämpat mot kroppen under veckan. Mamma var snäll och tog ut hunden ett par gånger, till hans stora glädje! Solen skiner oftast när de är ute på promenad..

Försiktigt har jag låtit jämnan dra hem stugpackning. Hittatde retrorätt Raket-ost på mataffären!! Självklart måste man handla sådan till sitt 50-tal? Åtminstone en gång. Pengar har det blivit över, då jag förlorar budgivningen på Traderas Stanwell-pipor.. De hamnar inte sällan över 600 kronor. Det är för mycket, enligt mig. Snart står vi utan tobak..

Polon har fått luft i sina tre år gamla sommardäck. De ser fina ut! (Vinterhjulen har redan hunnit bli 9 år, fortfarande med bra fäste, men börjar tappa drivdubb.) Vad åren gått fort! För 14 år sedan gjordes det lackbättring på bakskärmen. Det har hållit hyfsat. Jag ser ett klarlacksläpp längre fram. Bilen är ändå 22 år! Vad kan man begära längre? Det börjar vara dags att köra den!
På tomtebo brinner ännu en till bil, och en man utsätts för mordförsök. Löfven tycker att vi skall känna oss trygga. -Pucko!

Tisdag bjuder på is i dikena och snö i kaffekoppen. Passar på att tvätta undan, diska och städa, innan fikabesök på onsdag. Knåda om ryggen! Västerbotten har 14 döda och 299 Coronasmittade.

Än hanterar allmänheten lugnet bra. Det går att handla, utan trängsel. Varorna finns fortfarande där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar