onsdag 5 oktober 2022

Blippad i efterhand!

 Efter att ha anslutit mitt Visa till Ica, skulle det testas ifall det fungerade. Jag blippades för en fiktiv kasse om fyra kronor, varefter jag kollade via internetbanken. Döm om min förvåning, när det istället dragits 201 kronor! Hur gick detta till? 

Tydligen kan man påföras debitering EFTER det att man blippat! Särskilt som den lågpresterande kassörskan aldrig slår ut något kvitto och nollar. Detta känns väldigt olustigt, och borde vara spärrat i kassa-systemet. Blippa när betalning görs, inte tvärtom... Blev ett uppvaknande, både för mig och personal på Ica Kvantum.


Polisen i Umeå tar smidigt åt sig äran, för de fem anlagda bränder som nyligen härjat. Bl.a. tre parkerade bilar. Detta är ett helt "logiskt" gensvar, på det fina polisarbete som utförts.. Tacka Löfven för det. Nu har vi allt det som Rosengård varit känt för. Plus en bivråk ovanför hustaken!

Tisdag tog vi ledigt från stan. Riklig dimma på förmiddagen, men ändå en fin höst-resa. Där hade vi kunnat nöja oss. -Hallå! Fint väder, då är man ute. ☀ Rönnlöven var redo att räfsas upp, och läggas på dunge. Vi hann ändå njuta ett tag i solhörnan. Meridan från 1998 har fått sina 180mm bromsskivor på plats, både fram och bak. En klar förbättring.


Lill-lördag är rejält blöt. Tio mm i bägaren, redan på morgonen. Tempot är lågt från start. Hunden vill inte gå särskilt långt ens. Grannen kommer över och pratar bort en stund, och hämtar sina beställningar. Efter lunch räfsas asplöv undan! Tomten ser bra ut, med all sin gröna mossa.. och hermelin inpå knuten.


Av en händelse beställs plötsligt två CX-däck hem, till hybriden. Rejält rabatterade. På Meridan läggs nya Schwalbe 2.25 Black Jack! Väldigt skönt gung i dem. -De nu torra "Smart Sam" skänks till sladdade grannbarn. Är glad, att mina äldre kassetter inte kostar 2500kr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar