måndag 17 oktober 2022

Hundrastare Lindemann


Sedan i onsdags har jag agerat hundrastare, åt två separata hundgrannar. Först ut var min väggranne Myzan. En lite försiktig shitzu-blandning? Henne tar vi ut klockan elva på förmiddagarna, när husse och matte jobbar. Jag får gå in och gräva ut henne ur filthögarna.. Innan selen träs på. Sedan trippar vi iväg, en sväng.

Som tack har jag hunnit få mig rökt fjällröding, åt mig och egna hunden! Efter promenad är dagen fri, kunde man ha trott.. Hinna ta ut pengar och sprida ut över stan. Kika i sport-affärer och skifta bilhjul!


Nä då. Istället kommer regn i svalkan  och entreprenadmaskiner sprider ut grus och diesel längs gångbanorna! På fredagen plussades det på med en nakenhund, Lizzy som skall "grävas" ut kl 10 och klockan 14. Smidigast att ta hem henne, mellan de klockslagen.  Tiderna kortar ändå ner mina dagar väsentligt, och jag tror inte att jag vill ha det så särskilt länge. Min hund behöver få röra sig snabbare! Jag vill få komma mig någon vart, per cykel. 


På tal om cykel, så kom Jeanette hit på fredagen. Hon hade med sig kortlek och mina beställda Schwalbe 30-622 CX-Pro däck. Nya fräscha gummin, med modernt greppigt mönster.  Stämmer bättre än slicks på Sirrusen! De fick vänta till igår, innan montering. 

Solsken och ledig slö-dag idag. Lite hund-samtal genom köksfönstret bara. Det blev även en högerregering, efter valet. Trots gnälliga, små liberaler! SD väljer att vila från rampljuset, men styr i praktiken "Tidelaget" ovanifrån, med sitt väljarantal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar