fredag 28 april 2023

Facelift på en 25-åring?

Håll vagnen på vägen, skulle Paul ha sagt. Vi har betalat vägskatten, och nu även vägavgiften lokalt. Den senare går mest till att starta väghyveln lite, så som vi har nytta av den.

Enligt hörsägen, skall det av polis-adepter ha delats ut böter på dubbdäcksanvändare i aprilvädret? Samtliga fick tas tillbaka, samtidigt som man menar att vi inte kan ha dubbla lagar i landet?  Gubbtjurigt har jag även fortsatt den 1:a maj som stoppdatum. Kör mycket ihop sig, kan jag dock göra undan bytet tidigare. Så hinner kroppen kanske hämta igen sig.


Den 27:e cyklade jag alltså ner med hunden, bytte blinkershus på "25-öringen", skiftade hjulen, gjorde upp om garagehyra och lunchade hos moder. Hon fick sin handtags-plupp på ytterdörren och min fleecejacka försågs med märket om Toalettrullekrisen 2022!  :)  Väldigt diskret.

Påtagligt trött efter dagen, tågades det hemåt igen. En bra kiss-promenad i solskenet. Hemma satt åter grannarna utomhus, varför det blev knytkalas på olika fika-alster. Jag kunde bjuda på mammas geggakaka, mot en slags tigerkaka med choklad/kokos. Vaniljrånet sparades däremot till kvällsfika.

-Har någon möjligen Flying Tigers avlånga förvaringslåda av trä, med färgat plexilock? Mått: 200x95x80mm. De själva för den inte längre, och jag skulle haft en extra..


Fredag och snart helg. Inte gör jag några miljoner på mina blommor. Jag är för tråkigt svensk!  Får vackert leta billiga alternativ, för att dryga ut pensionen. Om man bara vill ta emot kontanter någonstans.. Vi skall ju trots allt ha en krisbuffert hemma! Då måste man kunna använda den, trots alla nya bedragare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar