söndag 9 april 2023

Påskhelgen

Gråblöt fredags-förmiddag. Den kändes verkligen behagligt seg.. Fick t.o.m. sovmorgon, för hunden. Nere i Israel/Gaza-remsan firas det trippelhelg, med muslimska och judiska raketer som dimper ner. Återstår att se hur den kristna sidan skall fira?


Här hämtar grannarna ut mig på kaffe i solskenet. Jag fungerar som buffert, då det lurar oenighet i deras förhållande? Något har uppväxtens alla missbrukare och mobbare övat mig i.  Jag har en vinter att sopa bort..

På lördagen visades spelfilmen, om Nalle Puh's Cristopher Robin. En fin och stark berättelse. Sevärd!  Pömsade sedan runt ett tag, innan det handlades lite på Ica. Beställde även ett ironiskt tygmärke från Tradera.. :)  Återkommer om det.

Mitt i hundens matskål, ville grannen bjuda på dubbla Irish Coffee. Det fanns ett snackbehov.. En tankefnurr i hennes huvud. Medan vi andra dödliga ävlas för att få ihop till ett överflöd, har hon chockats med en större summa pengar från svärföräldrarna. Upplevde det enbart som plågsamt. Lite märkligt, kan jag nog förstå. Men ett problem? Inte om svägerskan är ok med det? Kan nog se det som framtida skatteplanering. En trygghet. Ja, ja.. Olika är våra lyxproblem! Somliga har fäder som stjäl från familjen. Kändes ändå som att jag fyllde en funktion, i egenskap av samtalsterapeut. 

Idag får det bli mera innetid på egen hand, eller åtminstone en skyddande keps på flinten. Hinner få min dos av SAIK-hockey, även i år. Semi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar