torsdag 6 april 2023

Vad skojades det om?

Ny april-månad.

Solen fortsätter att värma "snoken" och våra flintar.  Lördagens utelunch sträckte sig till 17-tiden! Grannar bytte bara av varandra.
På söndagen var isen skarp på cykelbanorna, när tuggpinnar inhandlades. Solen luckrade upp det hela, och framåt eftermiddagen var det jag som bjöd grannar på utekaffe. Härliga stunder tillsammans.

Måndag köptes minneskort till mobilen. (Efter Myzanpromenaden) Dyrt på NetOnNet, om man jämför på nätet.. men vi skall väl stötta lokalt när det går? Kan tycka så. Nu hamnar resten av fotona utanför internminnet. Skonar därmed telefonens snabbtänkthet. Hemma surras det vidare med fikagrannarna. Med och om. Oftast av omtanke. Mat skickas mellan oss, så vi får en varierad kost i frysen!


Tog ut lite kontanter på tisdagen. Inte fullt så mycket,  som det hittas hos Umeås skäggiga knarklangare! Jag har inte vapenmängden heller.. Foglig svensk, som man blev. Jag besöker ändå min mamma, (lite osvenskt)... förlorar i sänka skepp. Igen!

Trump åtalas nu, bl.a. för att ha mörkat mutor till porrskådis, inför valkampanjen. -En växande cirkus är att vänta.

Var i stort sett ute hela onsdagen. Släppte in ventilations-tekniker i.o.f s.. Umgicks åter med närmaste grannarna och lyssnade på skatsång, innan smakrik Windalo-middag.


Mulen torsdag och ledig Leif, skickade mig och hunden att hämta ny sadel. En riktigt snygg hårding!  Toppas med restaurang-lassagne, och ett telefonsamtal från Rune! Han kan bli lite sen i sommar, men allt hördes vara bra med honom. Min lgh-granne Maria drabbades av ofostrad lånehund, lagom till vår-smutsen... Klassiskt! Precis så det brukar vara. Plötsligt finns man.

Vet inte hur långfredag och påsken blir. Många reser bort, vi har däremot inte ätit julmaten tillsammans som familj än, medan hundarna hunnit bli för lortiga. Gaza-remsans heliga bombar loss. Det får nog rulla vidare som vanligt? En dag, efter den andra. Sopa grus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar