fredag 14 april 2023

Säsongen har börjat!

Tankarna går mot stugsäsongen. Vi har gjort undan deklarationerna och lyft fram i alla fall några sommarcyklar ur snödrivorna. Action-kameran på styret, har laddats.


Efter all utetid i sol och blåst, är huvudet segt på tisdag. Tänder och nacke spökar. Det räcker, att bara mathandla i närbutikerna. Kommer att gå åt en del inflations-pengar, när det bunkras till stugan! Ica-handlar'n vill ha sitt.  Folket underhålls med säkrad finalplats åt Skellefteå! Johan, var var Luleå? ;)



Ons-dagen tillbringades hos mamma. Jag hade en tanke om blinkersbyte på Polon, men saknade små hylsnycklar inne i stan! Blir ett sommarjobb. Istället fick jag mig en Eskilstuna stålindustri kaffekvarn, av syrran! Även denna har haft besök av någon liten etikett-klösare? Fungerar däremot. Blev eftermiddagskaffe utomhus, hemma.


Glöm inköp av sättpotatis! Man begär 70kr/kg, för gammpären! Knölarna blir ju gamla ändå.? Istället köptes det hem en begagnad saftmaja, med fungerande avtappnings-pip. Komplett sats i kartong, under hundringen. Jag kan ändå leta en slang till vår gamla, när jag nu nästan byggt ihop den! Blev dock en snackis i utegruppen.



Idag blåste det kallt i solskenet. Myzan lånades ut för frisering, medan jag löste hgf-kryss. Träffade äntligen en länge osynlig Rebecka, efter ännu ett bakslag för henne hos veterinär! Vätska och cysta i livmoder, på den friskare tiken.. Kostnaderna hopar sig. Helgen inleddes annars med blåbärsmuffins från Jenny där ute, innan jag fyllde upp däck åt en överraskad granne-Maria. Kanske kan bli Rebuy i morgon, för betydelsefulla fynd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar