fredag 31 maj 2024

Vansinneshet brännboll

Kvar i stan och kompletterar matlistan, efter att räkningar skötts. Flygturen över styret var inte bra. Jag känner mig tom, både i bröstryggen och inombords. Lite panikkänsla, inför allt som kommer?

Tisdag togs det hem 10kg valpfoder, samt ett paket med spik i cykelkärran. Svettigt och ansträngande så det tryckte i skallen. Ett par suggor och nya smårollers följde med från Biltema. Blev pratat en stund med Rebecka.
Onsdagen var solig, även den. Är så glad för min svala lägenhet! Mamma kom förbi och gnuggade om ryggen åt mig. Klarnade skallen, innan kvällsmacka utomhus och sista Bäckström-avsnittet.


Nybehandlad, är det bara att ta det lugnt dagen efter. Vila. Det mulna vädret ångrade sig, och blev en ny het dag. Lättare surr med grannar. Innehållet i både Rökringar och i Piber &Tobak känns som att de går mot sina slut. De gamla uvarna slutar åldras. Kostnaderna kväver övriga.


Fredag startades tidigt, av bilstereotestare i området! Det är brännbollsyra, hela helgen.. Vi blir utan tystnad. Ängarna dagtid, efterfest om nätterna. Jag tog en kopplad promenad med hunden, ner till garaget. Bytte ut luftfilter, långt innan det egentligen blivit behov för det. Bilen går mestadels bra mil, utan ökengrus. Mamma är ett tag hos syrran efter behandling, så vi hinner göra bort värsta värmen, innan ny bilfärd. Jag skall höra vidare om byggställningar. Kanske finns det en att låna nära? Varför blev man ensam i allt? Efter att ha hjälpt andra. Det är inte juste, och förändras inte heller. Radhushusänkor finner mig lämplig, för dödstädning efter de sina..Hur tänker de då? Vad är deras syn?
På gården sitter en 30-årig svensk och pysslar ihop en amfetaminbomb, helt öppet bland småbarnen.. Tar god tid på sig, innan han ger sig av igen. Allt ser väldigt ordnat ut ännu. Cykeln håller god klass. Strax därpå, kom två andra tomtar och rekade cykel-beståndet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar