onsdag 5 juni 2024

1:a gräset klippt


Solskenet håller i sig, så de flesta söker sig till skuggan. Om de alls är ute. Kan bli något parti Vänd-tia med grannar. Åskan hänger där i luften, innan den brakar loss på lördag eftermiddag. Slog ut tekniken på brännbollsfesten ordentligt! Lika snabbt var det förbi igen. Hunden brydde sig inte.


Matta och mätta på värmen, hann vi glädja oss en mulen söndag förmiddag. Sen började värmen om igen, lite sakta i början.

På måndag tas 6 fil och mjölk, samt 1 fjällfil hem. Tvättstugetid för lufs och sängkläder. Det börjar vara hög tid för stugvistelse! Tar det sista varmbadet, medan det regnar undan.

Tisdagen den fjärde är åter solgassande fin.. Blev att handla hem lunch, slätraka nyllet runt mustaschen och invänta svalkan på kvälls-sidan. Jag är rejält låg till sinnet. Inklämd och i beroende av försäkringskassa och storbanker, varken kan eller får jag spara eller använda mina pengar. Jag skall hålla mig, helst under mattan. Andra kör kontanterna ut ur landet, lastbilsvis.

Vi klarar rådjuret, på vår makliga resa till stugan. Det är långt mellan körningar numera. Vi kommer fram sent, bara för att inse hur långt sommaren hunnit! Allt vitt blommar, fågelholkar är redan aktiva och gräset är jobbigt långt. Myggen trivs.

På självaste sol-blåsiga världs-miljödagen styrs min manuella gräsklippare, medan överviktiga gasar runt på granntomten. Vi hann gott färdigt min tomt, utan hjälpmotor.
"Blomman" investerar i bergvärme hos sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar