lördag 29 juni 2024

Vården svek och belönades

Vårdstrejken är över. Operationsköerna hann växa till sig bra. Jag skulle vilja veta, hur många desperata som hunnit ta livet av sig denna gång? -Också ett sätt att minska vård-skulden.

Jag vet att jag blev lämnad utan hjälp. Kunde inte ha uttryckt mig tydligare, men fick bara veta att de inget kunde göra. 1177 varken kunde eller fick.. Märklig syn på sin arbetsuppgift, sitt kall.


Vi fick hålla oss till pliktkänsla, familjeansvar och egna hittepå. Massage hemma på rumsgolvet, tills det att privat läkare och dyr kiropraktor blev ledig. Jag hade på känn, att mycket kunde hittas i bröstryggen. Sådant duger inte vården till, trots alla studieskulder! De har skaffat sig fina titlar. Trygga anställningar. I Bulgarien säljer man sina namn, åt företagare som vill öppna mer än ett "apotek".. Det är patient-säkerhet. Hem o Googla er friska istället!


Riktigt bra är jag inte, men panikgråten kom av sig. Nu är vi åter på "snurr och värk". Mera hanterbart, efter alla dessa år. Wheels bilutställning får klara sig själv i blåsten, då nacken behöver bli mer stabil ett tag. Det skall handlas hem till stugan också, innan ny period! Potatis och mjölk är värt sin vikt i guld numera.. Vem kunde ha trott det, där vi gick dubbelvikta i potatislandet? Basmaten vår. Kan ingen utbildad skjuta Putin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar