onsdag 26 mars 2014

Dagens goda gärning avklarad

Illa av egna familjer, när ensamstående njursjuka lämnas åt sina öden. Behöva ringa avflyttade garagegrannar från långt tillbaka, för umgänge och hjälp med inköp av mat? Jag hade bara att rulla ner, och finnas till hands. Lång tids sjukdom, har gett benskörhet och upprepade benbrott. Några drabbade syskon döda, och de friska håller sig för sig själva! Bekant tema? "Umgås bara med dem du kan tjäna på." -Först tar de själva emot all hjälp, och sedan försvinner de raskt.


Jag fick alltså agera privat-chaufför idag. Okänd stor bil, kors och tvärs genom stan och in på alla möjliga parkeringar. Mest handlade det om att lugna en "rekasjuk" och rastlös person. Surra bort några timmar och dela på ett fika.
Fick i alla fall se att Mediamarkt fortfarande inte har något som man behöver. Knasigt fel placerat, och utanför stan. Inte ett dugg cykelvänligt till! 
Willys är inte billigare än min egen kvartersbutik, på de varor jag redan köper. Rusta skulle täcka hela mitt köpbehov hos dem, om de enbart behöll duschtvål och schampo. ;)

Nåja, vi hade i alla fall tur med vädret!  Det har hunnits med flera kaffe-koppar ute i solhörnan, de här dagarna.
I morgon kväll kommer D. tillbaka.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar